VEELGESTELDE VRAGEN / FAQ

Heb je een vraag? Grote kans dat het antwoord hieronder staat.
Mocht het antwoord er toch niet tussen staan, neem dan contact op met onze klantenservice via tel: 085-7606750 (bereikbaar van maandag tot vrijdag, 09:00 - 17:00) of [email protected].

EEN ARTIKEL ZOEKEN

Hoe vind ik snel een artikel?
Om een specifiek artikel snel te vinden kun je het beste de zoekbalk gebruiken.

BESTELLEN

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Je hebt geen account nodig om een bestelling te plaatsen. Heb je wel een account? Log dan eerst in via de knop “Inloggen”.
Plaats de artikelen die je wilt bestellen in je winkelwagen door op de oranje "In winkelwagen" knop te klikken. Alle artikelen die je in je winkelwagen kunt plaatsen zijn op voorraad en direct leverbaar.
Zodra je jouw bestelling wilt plaatsen, kun je rechtsboven naar je winkelwagen of op “Betalen” klikken.

Hoe maak ik een klantaccount aan?
Rechtsboven in het scherm staat een link genaamd “Inloggen”. Hiermee kom je op de account pagina. Op deze pagina kun je makkelijk een eigen account aanmaken.

Wat kan ik met een klantaccount?
Als je eigen een klantaccount hebt, kun je gebruik maken van wensenlijstjes, overzichten van vorige bestellingen en nog veel meer. Wel zo handig!

Kan ik mijn bestelling annuleren?
Om een snelle levering voor de volgende dag te kunnen verzorgen, is ons bestelproces helemaal geautomatiseerd. Dit betekent dat geplaatste bestellingen helaas niet meer geannuleerd kunnen worden. Controleer daarom je bestelling goed voordat je de bestelling afrond.

Kan ik een bestelling die ik al geplaatst heb nog wijzigen?
In verband met ons geautomatiseerd bestelproces zijn wijzigingen op geplaatste bestellingen helaas niet mogelijk. Controleer daarom je bestelling goed voordat je de bestelling afrond.

Krijg ik korting als ik een grote bestelling wil plaatsen?
Voor grote bestellingen is in bepaalde gevallen een korting mogelijk. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice op [email protected].

Kan ik op rekening betalen?
Nee, het is niet mogelijk om op rekening te betalen. Je kunt wel kiezen voor de betaalwijze Klarna (achteraf betalen). Hiervoor moet je 18 jaar of ouder voor zijn en moeten het verzendadres en factuuradres hetzelfde zijn.

Komt een artikel dat niet op voorraad is weer snel binnen?
We doen ons best om onze voorraad snel weer aan te vullen. Wij zijn echter afhankelijk van onze leveranciers, waardoor de levertijd soms kan verschillen.

Heeft Feestwinkel.nl een fysiek bezoekadres?
Feestwinkel.nl is een webwinkel en heeft geen fysieke winkel.

Waarom heb ik geen bevestigingsmail van mijn bestelling ontvangen?
Wij versturen een bevestigingsmail bij elke bestelling. Soms komt deze e-mail helaas terecht in de map Ongewenste e-mails. Indien dit niet het geval is, kan er een kopie van de e-mail worden aangevraagd via [email protected].

LEVERING

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Als je op werkdagen voor 21.00 uur hebt besteld, wordt het de volgende dag bezorgd. Wanneer je op werkdagen na 21.00 uur hebt besteld, duurt het een dag langer. Bestellingen van vrijdag na 21.00 uur t/m zondag worden dinsdag bezorgd. Bekijk het complete overzicht hier: https://www.feestwinkel.nl/klantenservice-verzending-en-kosten/

Waar kan ik de voortgang van mijn bestelling/zending zien?
Zodra je bestelling is verwerkt, krijg je een e-mail met een Track and Trace code. In deze e-mail staat een link naar een verzendoverzicht. Aangezien de vervoerder in veel gevallen de verzending nog moet verwerken kan het zijn dat deze link pas na enkele uren geactiveerd wordt.

Kan mijn bestelling ook per brievenbuspost worden verstuurd?
Het type zending hangt af van de grootte van je bestelling. Wij streven ernaar om bestellingen die in een brievenbuspakket passen te versturen in een platte brievenbusdoos.

Waarom is mijn pakketje niet door de brievenbus afgeleverd maar bij de buren?
Hoewel sommige bestellingen door de brievenbus passen, worden ze behandeld als pakket. Daarom is het nodig dat er voor aflevering getekend wordt.

Wordt een bestelling van meerdere artikelen in één keer bezorgd?
Bestelde artikelen worden zoveel mogelijk in één doos verstuurd. Wanneer je een heliumtank hebt besteld, kan deze als losse zending verstuurd worden.

Kan ik een bestelling laten bezorgen op een postbusadres?
Bestellingen kunnen helaas niet worden afgegeven op een postbusadres.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
Onze bestellingen worden verzameld en verzonden via een geautomatiseerd magazijn. Hierdoor is het helaas niet mogelijk een bestelling op te halen.

Leveren jullie ook naar België of andere Europese landen?
Wij leveren aan elk Europees land. De verzendtijden kunnen dan logischerwijs wel afwijken.

Hoe lang is de levertijd naar België?
De levertijden naar België hangen af van de lokale vervoerder, maar meestal is een bestelling binnen 2 tot 3 werkdagen in huis.

Ik heb niet alle artikelen uit mijn bestelling ontvangen.
In het zeldzame geval dat er een artikel mist, kun je dit melden via [email protected]. Vermeld ook je bestelnummer en de naam van het artikel. Wij gaan het dan zo snel mogelijk voor je oplossen.

Ik heb een defect artikel ontvangen.In het zeldzame geval dat er een defect artikel word afgeleverd, kun je dit melden via [email protected]. Vermeld ook je bestelnummer en de naam van het artikel. Wij gaan het dan zo snel mogelijk voor je oplossen.

Ik kan mijn bestelling niet vinden via de Track en Trace code.
Het kan zijn dat er wel al een e-mail met een Track en trace code is verzonden, maar dat de vervoerder het pakket nog niet heeft verwerkt. In dit geval kun je het later nog eens proberen. Mochten er nog onduidelijkheden zijn, dan kun ja altijd een e-mail sturen aan [email protected]

Hoe krijg ik contact met GLS?
Begint het Track en Trace nummer met de cijfers 2013, dan wordt het pakket met GLS verstuurd. De zending kan gevolgd worden via: www.gls-info.nl/Info/Parcel. De meest gestelde vragen over GLS leveringen zijn hier vinden: www.gls-info.nl/info/FAQ. Ook kan GLS direct gebeld worden op 0900-1116660 (€ 1,- per gesprek, op werkdagen tussen 8:30 en 17:30 uur).

Hoe krijg ik contact met PostNL?
Heeft het pakket een Track & Trace nummer dat niet met 2013 begint, dan wordt het pakket met PostNL verstuurd. Informatie over de zending kan online bekeken worden via: www.postnl.nl/klantenservice/#/Consument/Pakketten/Status%20&%20bezorging
PostNL kan worden gebeld op 0900 0990.

RETOURNEREN

Hoe stuur ik een bestelling retour?
Stuur een e-mail naar [email protected] met de volgende gegevens:

  • Je bestelnummer
  • Welk(e) artikel(en) je wilt retourneren
  • De redenen waarom je het wenst te retourneren

Kijk voor de volledige retourprocedure hier: https://www.feestwinkel.nl/klantenservice-ruilen-en-retourneren/


Moet ik betalen om (een deel van) mijn bestelling te retourneren?
Ja, de kosten voor het retourneren van (een deel van) je bestelling betaal je als consument zelf. Meestal zijn de retourkosten voor een normaal pakket ongeveer €6,95.

Ik wil een klacht of fout melden

Het team van Feestwinkel.nl doet er alles aan om de kwaliteit van onze website en service zo hoog mogelijk te houden. Mocht er iets niet helemaal aan je verwachtingen voldoen, dan proberen we je graag alsnog tevreden te stellen.

Je kunt een email te sturen naar onze klantenservice. Binnen een werkdag proberen we je een antwoord te geven en samen tot een oplossing te komen.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van een klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).