Veelgestelde vragen / FAQ

Heb je een vraag over een artikel, service of je bestelling? Op deze pagina vind je onze meest gestelde vragen.

Staat je vraag hier niet tussen of is deze nog niet voldoende beantwoord? Neem dan gerust contact met ons op. Onze klantenservice is geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 16:00.

E-mailadres: [email protected]

Telefonisch: 085-7606750

Artikelen

Hoe vind ik snel een artikel?
Om een specifiek artikel snel te vinden kun je het beste de zoekbalk gebruiken.

Waar vind ik meer informatie over de maatvoering van een kostuum?
Op onze maattabel pagina vind je per leverancier en doelgroep een overzichtelijk schema van de maatvoering.

Bestellen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Je hebt geen account nodig om een bestelling te plaatsen. Heb je wel een account? Log dan eerst in door rechtsboven op "Account" en vervolgens op "Inloggen" te klikken.
Plaats de artikelen die je wilt bestellen in je winkelwagen door op de oranje "In winkelwagen" knop te klikken. Alle artikelen die je in je winkelwagen kunt plaatsen zijn op voorraad en direct leverbaar.
Zodra je jouw bestelling wilt plaatsen, kun je rechtsboven op “Winkelwagen” klikken.

Hoe maak ik een klantaccount aan?
Rechtsboven in het scherm staat “Account”. Als je hierop klikt, kun je kiezen voor twee opties: inloggen en een account aanmaken. Klik op "Account aanmaken" om makkelijk een eigen account aan te kunnen maken.

Wat kan ik met een klantaccount?
Als je eigen een klantaccount hebt, kun je gebruik maken van wensenlijstjes, overzichten van vorige bestellingen en nog veel meer. Wel zo handig!

Kan ik mijn bestelling annuleren?
Om een snelle levering voor de volgende dag te kunnen verzorgen, is ons bestelproces helemaal geautomatiseerd. Dit betekent dat geplaatste bestellingen helaas niet meer geannuleerd kunnen worden. Controleer daarom je bestelling goed voordat je de bestelling afrondt.

Kan ik een bestelling die ik al geplaatst heb nog wijzigen?
In verband met ons geautomatiseerd bestelproces zijn wijzigingen op geplaatste bestellingen helaas niet mogelijk. Controleer daarom je bestelling goed voordat je de bestelling afrondt.

Krijg ik korting als ik een grote bestelling wil plaatsen?
Voor grote bestellingen is in bepaalde gevallen een korting mogelijk. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice op [email protected].

Kan ik op rekening betalen?
Het is helaas niet mogelijk om op rekening te betalen, maar je kunt wel kiezen om je bestelling te betalen met Afterpay (achteraf betalen). Voor deze betaalmethode moet je 18 jaar of ouder zijn en moeten het verzendadres en het factuuradres hetzelfde zijn. Afterpay rekent hiervoor €0,96 aan factuurkosten.

Komt een artikel dat niet op voorraad is weer snel binnen?
We doen ons best om onze voorraad snel weer aan te vullen. Wij zijn echter afhankelijk van onze leveranciers, waardoor de levertijd soms kan verschillen.

Heeft Feestwinkel.nl een fysiek bezoekadres?
Feestwinkel.nl is een webwinkel en heeft geen fysieke winkel.

Waarom heb ik geen bevestigingsmail van mijn bestelling ontvangen?
Na het plaatsen van de bestelling wordt er automatisch een bevestigingsmail gestuurd. Soms komt deze e-mail helaas terecht in de map Ongewenste e-mails. Indien dit niet het geval is, kan er een kopie van de e-mail worden aangevraagd via [email protected].

Bestelling annuleren
Om je snelle verzending te kunnen aanbieden wordt je bestelling meteen verwerkt zodra deze is geplaatst. Helaas is het hierdoor niet mogelijk om de bestelling te annuleren of te wijzigen. We willen je daarom graag adviseren om je bestelling nog voor het afrekenen goed te controleren.

Levering

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Als je op werkdagen voor 21.00 uur hebt besteld, wordt het de volgende dag bezorgd. Wanneer je op werkdagen na 21.00 uur hebt besteld, duurt het een dag langer. Bestellingen van vrijdag na 21.00 uur t/m zondag worden dinsdag bezorgd. Let op: voor Nederlandse feestdagen gelden andere levertijden. Bekijk het complete overzicht hier: verzending en kosten

Waar kan ik de voortgang van mijn bestelling/zending zien?
Zodra je bestelling is verwerkt, krijg je een e-mail met een Track and Trace code. In deze e-mail staat een link naar een verzendoverzicht. Via deze link kun je bovendien in een tijdsvenster zien wanneer verwacht wordt dat het pakket bij jou wordt afgeleverd. Aangezien de vervoerder in veel gevallen de verzending nog moet verwerken kan het zijn dat deze link pas na enkele uren geactiveerd wordt.

Kan mijn bestelling ook per brievenbuspost worden verstuurd?
Voor alle pakketten die wij versturen moet worden getekend voor ontvangst, hierdoor is het niet mogelijk om bestellingen per brievenbuspost te versturen.

Waarom is mijn pakketje niet door de brievenbus afgeleverd maar bij de buren?
Hoewel sommige bestellingen door de brievenbus passen, worden ze behandeld als pakket. Daarom is het nodig dat er voor aflevering getekend wordt.

Wordt een bestelling van meerdere artikelen in één keer bezorgd?
Bestelde artikelen worden zoveel mogelijk in één doos verstuurd. Wanneer je een heliumtank hebt besteld, kan deze als losse zending verstuurd worden.

Kan ik een bestelling laten bezorgen op een postbusadres?
Bestellingen kunnen helaas niet worden afgegeven op een postbusadres.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
Onze bestellingen worden verzameld en verzonden via een geautomatiseerd magazijn. Hierdoor is het helaas niet mogelijk een bestelling op te halen.

Leveren jullie ook naar België of andere Europese landen?
Wij leveren binnen Nederland & België. De verzendtijden kunnen dan logischerwijs wel afwijken.

Hoe lang is de levertijd naar België?
De levertijden naar België hangen af van de lokale vervoerder, maar meestal is een bestelling binnen 2 tot 3 werkdagen in huis.

Ik heb niet alle artikelen uit mijn bestelling ontvangen.
In het zeldzame geval dat er een artikel mist, kun je dit melden via [email protected]. Vermeld ook je bestelnummer en de naam van het artikel. Wij gaan het dan zo snel mogelijk voor je oplossen.

Ik heb een defect artikel ontvangen.
In het zeldzame geval dat er een defect artikel word afgeleverd, kun je dit melden via [email protected]. Vermeld ook je bestelnummer en de naam van het artikel. Wij gaan het dan zo snel mogelijk voor je oplossen.

Ik kan mijn bestelling niet vinden via de Track en Trace code.
Het kan zijn dat er wel al een e-mail met een Track en trace code is verzonden, maar dat de vervoerder het pakket nog niet heeft verwerkt. In dit geval kun je het later nog eens proberen. Mochten er nog onduidelijkheden zijn, dan kun je altijd een e-mail sturen aan [email protected]

Hoe krijg ik contact met GLS?
Begint het Track en Trace nummer met de cijfers 2013, dan wordt het pakket met GLS verstuurd. De zending kan gevolgd worden via: www.gls-info.nl/tracking. De meest gestelde vragen over GLS leveringen zijn hier vinden: gls-group.eu/NL/nl/faq-ontvangers. Ook kan GLS direct gebeld worden op 0900-1116660 (€ 1,- per gesprek, op werkdagen tussen 8:30 en 17:30 uur).

Retourneren

Hoe stuur ik een bestelling retour?
Stuur een e-mail naar [email protected] met de volgende gegevens:

  • Je bestelnummer
  • Welk(e) artikel(en) je wilt retourneren
  • De redenen waarom je het wenst te retourneren

Kijk voor de volledige retourprocedure hier: ruilen en retourneren


Moet ik betalen om (een deel van) mijn bestelling te retourneren?
Ja, de kosten voor het retourneren van (een deel van) je bestelling betaal je als consument zelf. Meestal zijn de retourkosten voor een normaal pakket ongeveer €6,95.

Garantie

Je hebt recht op wettelijke garantie. Dit betekent dat het product moet doen wat je er van mag verwachten.
Is dit niet het geval dan is de verkoper verantwoordelijk voor herstel, vervanging of een terugbetaling als er geen oplossing meer is.

Ik wil een klacht of fout melden

Het team van Feestwinkel.nl doet er alles aan om de kwaliteit van onze website en service zo hoog mogelijk te houden. Mocht er iets niet helemaal aan je verwachtingen voldoen, dan proberen we je graag alsnog tevreden te stellen.

Je kunt een email te sturen naar onze klantenservice. Binnen een werkdag proberen we je een antwoord te geven en samen tot een oplossing te komen.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van een klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).